Ford Active-gamma breidt uit: nu ook EcoSport Active

10/11/2020

Ford gaat nieuwe Active-versie van populaire kleine SUV EcoSport lanceren om klanten een nog robuustere stijl en meer veelzijdigheid te bieden.

De vraag naar voertuigen waarmee klanten hun tijd in de buitenlucht optimaal kunnen benutten, maakt van het Active-modellengamma van Ford voor avontuur in de buitenlucht een groot succes.

Sinds de lancering ervan in 2018 heeft Ford ruim 55.000 stuks van de Fiesta Active verkocht – de eerste van de Active-versies die werd aangeboden. Ongeveer een op vijf Focus-modellen die in de eerste helft van dit jaar werden verkocht, was een Active-model. Onlangs breidde het bedrijf ook het Active-gamma uit met de versies Transit Custom, Transit Connect, Tourneo Custom en Tourneo Connect.

Volgens een recente enquête in opdracht van de European Outdoor Group (EOG) zei 70 procent van de ondervraagden in heel Europa dat ze er in het bijzonder naar uitkijken om deel te nemen aan buitenactiviteiten; 86 procent zei dat buitenactiviteiten van essentieel belang zijn voor het welzijn van mensen. Ruim de helft zei dat ze openluchtactiviteiten het meest van al hadden gemist toen verplaatsingen beperkt waren deze zomer.

Naast hun gedurfde en robuuste stijl zijn de Active-modellen van Ford ontworpen om meer capaciteiten en flexibiliteit te bieden ter ondersteuning van activiteiten buiten de gebaande paden door middel van chassisverbeteringen, van speciale onderdelen voor de ophanging en stuurinrichting tot een sperdifferentieel dat de tractie verbetert.

Ford heeft bekendgemaakt dat een nieuwe Active-versie van de compacte SUV EcoSport op 6 november zal worden gelanceerd.

Met zijn unieke koetswerk- en interieurstijl in combinatie met een grotere bodemspeling en extra koetswerkbescherming voor betere terreincapaciteiten zal de EcoSport Active avontuurlijke klanten in staat stellen om het meeste uit hun actieve levensstijl te halen.

Maak een afspraak

“Klanten vertellen ons dat ze er dol op zijn hoe de gedurfde stijl, het praktische interieur en de veelzijdigheid van de EcoSport in hun drukke leven past. We zijn dan ook blij dat we van deze SUV een Active-versie konden maken die nog meer van deze kwaliteiten biedt”, zegt Roelant de Waard, Vice President, Marketing, Sales & Service. Ford of Europe. “De EcoSport Active zal de nieuwste aanwinst van de Active-reeks zijn die meer capaciteiten en een robuuste stijl biedt aan klanten die een stapje verder willen gaan bij hun avonturen in de buitenlucht.”


Eenvoudige klantervaring
Tegen het einde van dit jaar lanceert Ford ook een nieuwe reeksenstrategie die bedoeld is om klanten meer waarde, meer uitrusting en een gestroomlijnde, stressvrije aankoopervaring te bieden.

Modellen die in het kader van de Easy Choice-strategie worden verkocht, zullen verkrijgbaar zijn in drie hoofdreeksen; ST-Line voor kopers die op zoek zijn naar een sportieve stijl, geïnspireerd op Ford Performance; Titanium voor wie graag luxe en een hoog comfortniveau wil; en Active voor klanten die op zoek zijn naar een maximale veelzijdigheid en avontuur. Voor bepaalde modellen waaronder de Fiesta en Focus zullen er ook X-reeksen en Vignale-versies met meer specificaties verkrijgbaar zijn.

Handige uitrustingspakketten zullen de vaakst gekozen opties bundelen – zodat klanten meer waar voor hun geld krijgen en gemakkelijker de juiste uitrusting vinden die bij hun behoeften past. Klanten kunnen nog altijd hun keuze maken uit een assortiment individuele opties om voor hen de perfecte Ford samen te stellen.

Nieuws

Promoties

Bekijk de laatste promoties

Nieuws

Lees het laatste nieuws